Slovenija: vse starejši prebivalci, vse starejši avtomobili. Starost povprečnega avtomobila na slovenskih cestah se je po letu 2008 dvignila s 7,8 na 9,1 let. Leta 2001 so bili slovenski avtomobili v povprečju stari 6,9 let. Povedano drugače: po finančni krizi se avtomobilski park pri nas stara še hitreje: pred letom 2008 se je v povprečju postaral za mesec in pol na leto. Zdaj za več kot 3 mesece.
Po občinah je stanje dokaj pestro. Najstarejše avtomobile vozijo prebivalci Komende (11 let), najmlajše Trboveljčani (6,6 let). Razlika je skoraj 2 : 1. Zanimivo, starost voznega parka ni v nobeni korelaciji s socialno situacijo. Če bi pogled omejili na ti dve občini, bi celo rekli, da sta socialna situacija in starost avtomobilov do neke mere celo v obratni korelaciji. Komenda sodi med občine z najbolje situiranimi prebivalci v Sloveniji. Tako po bruto dohodku na prebivalca kot po nizkem številu prejemnikov socialnih pomoči je v prvem decilu, torej je uvrščena med 10 odstotkov občin z najugodnejšo vrednostjo kazalnika. Prebivalci Trbovelj imajo v povprečju sicer solidne bruto dohodke, zato pa je občina med tistimi z največ prejemniki socialnih pomoči.
uvrstitev | občina | povprečna starost |
1 | Trbovlje | 6,6 |
2 | Ig | 8 |
3 | Log – Dragomer | 8,1 |
4 | Kanal | 8,2 |
5 | Velenje | 8,3 |
uvrstitev |
občina | povprečna starost |
211 | Komenda | 11 |
208 | Gornji Grad | 10,7 |
208 | Tišina | 10,7 |
208 | Selnica ob Dravi | 10,7 |
207 | Tolmin | 10,6 |
Kje so se avtomobili najbolj postarali? V Trzinu, po kriterijih ministrstva za finance najbogatejši slovenski občini. Tu so se avtomobili v petih letih postarali za skoraj štiri leta – iz tega bi lahko sklepali, da Trzin ni prav priljubljen med slovenskimi prodajalci avtomobilov. Po podatkih v naši bazi ISSO je imel leta 2012 povprečni prebivalec Trzina skoraj 13.000 evrov bruto prihodkov, kar Trzin uvršča na prvo mesto. A relativno premožni Trzinci denar raje vlagajo drugam kot v pločevino.
Vozni park se je v petih letih sicer postaral v 183 od 212 slovenskih občin (podatkov za Ankaran seveda še ne moremo spremljati). V petih občinah je stanje nespremenjeno, v 23 pa se je povprečna starost avtomobila celo zmanjšala. Za eno leto ali več se je zmanjšala v Lučah, Kanalu in Trbovljah. Zanimivo, Luče so po bruto prihodku na prebivalca uvrščene na 201. mesto med slovenskimi občinami. Povprečni bruto prihodek na prebivalca je leta 2012 znašal dobrih 6.500 evrov – natanko pol manj od povprečnega prihodka v Trzinu.
Avtomobili se selijo na vas.
V Sloveniji je bilo za začetku leta 2014 registriranih 1.063.795 osebnih vozil, kar je za približno 5.000 več kot pet let prej. Kje se je vozni park povečal najbolj? V majhnih krajih. Prebivalci občine Renče Vogrsko so imeli konec leta 2009 1388 osebnih vozil, konec leta 2013 pa 2.785 ali za 1.397 več: torej za več kot 100 odstotkov. Pozor, tudi ko govorimo o absolutnih številkah, se vozni park ni povečal nikjer toliko, kot v Renčah.
občina | sprememba števila osebnih vozil | |
Renče – Vogrsko | 1.397 | 100,6% |
Poljčane | 838 | 63,7% |
Apače | 817 | 74,0% |
Straža | 735 | 58,6% |
Log – Dragomer | 688 | 51,9% |
Število osebnih vozil se je v petih letih zmanjšalo v 50 občinah. Po absolutnih številkah se je najbolj zmanjšalo v Ljubljani (-5.222 vozil ali -3,5%) in Mariboru (-2.235 vozil ali 4,2%). Še ena značilnost: število avtomobilov raste na podeželju, medtem ko se v mestnih občinah zmanjšuje. V Novi Gorici se je v petih letih število osebnih vozil zmanjšalo za 1.855 in celo v prestolnici slovenske avtomobilske industrije v Novem mestu za skoraj 1.000.
občina | sprememba števila osebnih vozil | |
Ljubljana | -5.222 | -3,5% |
Maribor | -2.235 | -4,2% |
Nova Gorica | -1.855 | -9,0% |
Novo mesto | -992 | -4,9% |
Slovenska Bistrica | -735 | -5,2% |