Kako je potekal izbor za nagrado Zlati kamen 2014?
Osnovna metodologija ostaja nespremenjena in združuje tako kvantitativni kot kvalitativni pogled. Za izbor zmagovalcev je ključna presoja Strokovnega sveta projekta Zlati kamen. Strokovni svet vsako leto izbere poseben poudarek, ki mu pri pretresu občin nameni dodatno pozornost. Pri letošnjem izboru smo posebej skušali osvetliti glavne dosežke v obdobju med leti 2010 in 2014. Gre za glavni, ne pa tudi prevladujoči ali celo edini poudarek: kot v prejšnjih letih smo skušali zajeti čim bolj celovito sliko razvojne prodornosti občine in izdvojiti tiste, ki so s svojim delovanjem dober primer, kako uspešno voditi razvojno politiko lokalne skupnosti na začetku 21. stoletja.
Glavni koraki pri izboru
1. Pregled glavnih razvojnih korakov za 211 slovenskih občin. V tej fazi, ki poteka več mesecev, pregledamo najbolj izstopajoče javno dostopno gradivo, ki daje sliko o aktivnostih občine.
2. Analiza ISSO. Kvantitativna analiza, ki vključuje 54 ključnih indikatorjev razvojne uspešnosti z osmih področij (več o analizi ISSO lahko preberete na spletnem portalu Zlati kamen). Pri letošnjem izboru smo pripravili še dodaten »ad hoc« indeks, ki je vključeval glavne indikatorje sprememb med obdobjema 2006 – 2010 in 2010 – 2014.
3. Anketa o glavnih razvojnih ciljih in dosežkih v obdobju 2010 – 2014. Anketirali smo občine, ki so se prebile v širši izbor kandidatk.
4. Kvalitativna analiza. Vključuje analizo strategije, odprtosti občine, vključenosti občanov v odločanje in aktivnosti.
5. Izbor finalistk in zmagovalk. Strokovni svet je med 10 občinami, ki so se prebile v ožjo selekcijo, izbral 6 finalistk in na koncu še zmagovalce.
In še nekaj opomb za konec
V času izbora za Zlati kamen strokovna skupina ne komunicira z občinami: ne prosimo vas torej za dodatne informacije, pojasnila in podobno. Omejujemo se na JAVNO DOSTOPNE podatke in gradiva, ki jih dopolnimo z anketo v pisni obliki. Ta ponuja vsem občinam enake možnosti za odgovor.
Drugih oblik komunikacije, ki bi lahko vplivali na naše mnenje, v času izbora ne uporabljamo. Ne upoštevamo dodatnih pojasnil takšne in drugačne vrste, ki pridejo od občin in – še pogosteje od občanov. Zlasti od slednjih smo letos prejeli kar nekaj mnenj, zakaj si njihova občina NE zasluži kandidature – nimamo možnosti, da bi preverjali utemeljenost teh mnenj, zato jih pri izboru ne upoštevamo.