Mehiška prestolnica je mednarodne strokovnjake v žiriji ITDP prepričala predvsem z neverjetnim izboljšanjem prometnih razmer, ki so pripeljale do dviga kakovosti življenja v mestnem jedru. Ni še dolgo nazaj, ko bi bila urejenost prometa zadnja stvar, ki bi jo povezovali z imenom Mexico City. »Mesto je bilo podobno srčnemu bolniku z ulicami, ki so bile med najbolj zatrpanimi na svetu,« je na podelitvi priznanja sredi januarja povedal direktor inštituta ITDP Walter Hook.
Med učinkovitimi prijemi, ki so spremenili razmere, posebej izstopa zelo učinkovit sistem hitrega mestnega prometa. V mestu so močno povečali površine, namenjene pešcem in izboljšali infrastrukturo za kolesarje. Tretji pomemben element je sistematična ureditev stoječega prometa. Ob tem ne manjkajo rešitve, kot je sistem za izposojo koles.
Rešitve same kot take ne prinašajo dosti novega. Toda s sistematičnim in doslednim pristopom je mestni upravi uspelo skoraj nemogoče. S tem, ko so v mestu umirili kaotični promet, so izboljšali življenjske razmere nasploh in ustvarili pogoje za učinkovito revitalizacijo starega jedra. Posledice niso bile le okoljske, ampak je po besedah predstavnikov žirije ITDP tudi družbene. Tako navajajo precejšen upad kriminala v mestnem centru. Avtomobili ne prinašajo življenja v mestno jedro: zatrpanost s pločevino je znak zaostalosti in revščine. Mexico City je izvrsten primer.
V ožji izbor mest z dobrimi praksami na področju prometa so se uvrstili še Bremen (Nemčija), Lvov (Ukrajina), Rio de Janeiro (Brazilija) in Rosario (Argentina).